Leszögezhetjük, hogy a reklámszakemberek tudnak valamit. Hogy mi a titkuk, nem tudom, de hogy módszeresen aknázzák ki a fogyasztói társadalomban rejlő lehetőségeket, az bisztosssss. És az utánpótlásról is megfelelően gondoskodnak:)
Ez a legjobban Lillán keresztül figyelhető meg, aki, ha meghallja a reklámszignált a TVben, mindent abbahagy és szinte falja a hirdetéseket. Anyával közösen megfordult a fejünkben, hogy "biztosan sugároznak valami tudatalattira hatót, amire mi felnőttek már immunisak vagyunk". Ezt gyorsan le is teszteltük az alábbi tudományos kísérletekkel:
1) Kellékek: TV, távirányító, játék (ez esetben egy gyerekkönyv), Apa. Tesztalany: Lilla
- Lilla aranyosan játszik a kiskönyvvel, háttal a TV-nek. TV szignált meghallja, fejét megfordítja, szeme rátapad a képernyőre.
- Apa gondosan elkapcsol. (Amerikai) film, Lilla visszatér a könyvhöz (ez megnyugató).
- Apa visszakapcsol a reklámra. Lilla felnéz, tekintetete a képernyőn marad. Néhány pillanat múlva a TV felé fordul, ülő helyzetbe.
- Vissza a filmre. Lilla visszatér a könyvhöz, azonnal. Előtte azért kérdőn Apára néz.
2) Kellékek: TV, valami, ami be tudja tölteni a paraván szerepét, Apa. Tesztalany: Lilla
- Lilla reklámot néz. Apa eléáll, és az alkalmi paravánnal eltakarja a TV-t. Lilla felkerekedik, 20 centit arrébb mászik, ha meglátja a TV-t, azonnal leül.
- Apa pont ennyivel viszi arrébb a paravánt. Lilla újabb 20 centit tesz meg a szabad kilátás érdekében, és folyamatosan a TV felé tekint. Ha megvan a szabad kilátás, leül, folytatva a reklámnézést.
Azért - valljuk be - előnye is van a reklámoknak: elmondhatatlan segítség egy reklám, ha Lillán pelust kell cserélni...
Hozzászólások